Superhelg i UNIHOC ARENA

Vilken helg det blev !
KAISMORA:s damer inledde på lördagen med att vinna över gotlänska Endre .
Jag hade "förmånen" att hjälpa till lite i båset i helgen, och det var nog tur för mig att inte det blev stryk ,man vill ju inte föra med sig otur in i båset !!

På söndagen var det bäddat för fest i hallen då det serverades live musik i ett par periodpauser och även mellan matcherna !
Herrarna inledde dagen med en spännande seriefinal mot Uppsala. Efter en väldigt spännande match stog dock KAISMORA  som segrare med 5-4 efter ett sent mål av Anton Linden !
En bra start på dagen och efter lite livemusik av Woddpjucks var det dags för damerna att ta sig an de regerande svenskamästarna : Balrog .
Det slutade med en viktig 3-poängare till "oss" efter en bra och spännande match ! Det ser ganska bra ut nu för att kunna sluta bland de första fyra i serien och få en ev avgörande match hemma i kvartsfinalserien .

Vill passa på att tacka Roger, Micko , Göran och alla tjejjer i laget för helgen och två spännande matcher som jag hade förmånen att se från båset !!!!

Första OS veckan är nu avklarad och jag måste erkänna att jag ett flertal gånger haft tårar i ögoen efter att sett enastående insattser av de svenska deltagarna !
Kalla , Haag , Ferry ,Pärsson , Hellner och Olsson har tagit de svenska medaljerna så här långt , men glöm inte Södergrens jättejobb när Hellner och Olsson vann sina medaljer . Och vem kan glömma Per Elofssons tårar efter det loppet !
Största bragden hittils är dock i mina ögon Petra Majdic http://www.dn.se/sport/os-vancouver/majdic-tog-brons-med-brutna-revben-1.1048137 , att kunna åka skidor med brutna revben och ta ett brons i en OS-sprint är helt otroligt !  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0