Elitseriepremiär för damerna

Idag hade damerna sin elitseriepremiär , och nog syntes det ibland att det var lite premiärnerver inblandade !
Matchen slutade med seger,11-8, och då kändes det som 4-5 av täbys mål var "bjudningar" av hemmatjejjer .
Försvarsspelet var lite svajjigt under hela matchen , bästa backen var nog Martina som om hon fortsätter på det här viset borde få en chans i landslaget under säsongen . Tyvärr fick vi inte se Elin på plan idag då hon var lite krasslig men jag hoppas att få se henne på planen mot huddinge imorrn .
Anfallsspelet var dock av högsta klass och 11 mål framåt visar det i allra högsta grad, poängbäst idag var Amanda Larsson med1+4 , Sara och Tess 2+2 .

Tur att det funkade bra på planen för runtomkring var det mer eller mindre rörigt , insläppet funkade sådär och i kioskerna fans det inte alltför mycket att sälja . Vad det beror på går jag inte in på här men jag hoppas det blir bra mycket bättre på den fronten framöver !!!!

Vi hade även en "internmatch" i bowlingens div3 idag , siljan vann med 13-7 mot siljan F , och jag spelade 710 själv . En ganska bra poäng med tanke på att jag floppade lite i sista serien med "endast" 158 .

Måste även tillägga att nya sportbaren i bowlinghallen var en trevlig upplevelse ,där jag och min bror såg mora slå malmö i hockey i frdagskväll . Mycket folk och en bra stämmning , det blir nog fler besök i vinter där .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0