Älgjakten 09

Nu är årets älgjaktsvecka avklarad . Resultatet blev kanske inte vad vi hoppats på men men .

Åkte upp till fulåberg efter damernas match mot skellefteå(vinst med 6-3)  på lördagen och instalerade mig ganska snabbt , blev en ganska lugn kväll med 6-7 groggar och en hel del snack ,klockan rusade iväg och jag kom inte i säng förän efter midnatt !
På söndag förmiddag åkte jag ner och såg våra duktiga damer vinna en meriterande seger mot IKSU , grymt bra gjort och tack vare den segern gick damerna upp i serieledning i elitserien !!!!
Kvällen blev lugn och runt halv nio kröp jag ner i sängen .

Måndagmorrgon ringde klockan 06.00 och ute var det vitt på backen. Efter lite frukost och packning av matsäcken samlades vi kl 7 för att sedan lotta vilka pass som vi skulle sitta på. Jag fick sitta på övre passet på raksträckan .
Tyvärr passerade en älgfamilj alldeles dredvid en passkytt för att sen gå förbi ett pass som vi inte hade någon sittandes på . Vi flyttade om efter en kort samling men även den här gången gick älgarna ut mellan våra passkyttar . Inga älgar på måndagen och vi avslutade dagen med mos och bullens pilsnerkorv till middag .

Tisdagmorrgon fick jag sitta på pass 7 , efter en kvart tjugo minuter i tornet såg jag en älg som kom smygande på myren som jag satt vid , efter en kort väntan fick jag chansen och lyckades fälla en "pinntjur" !! 
  

Efter som vi bara har två stora djur i tilldelning hade vi bestämt att vi skulle försöka skjuta en av varje , en tjur och en ko , så när det ca en timme senare dök upp två tjurar till på myren så fick jag chansen att "skjuta" med kameran istället . 

     

På tisdagkväll serverades den traditionella glödstekta sillen , även den kvällen blev lugnare än vanligt ,känns som vi börjar bli äldre och förståndigare ;-)  .


Resten av veckan såg vi en del älgar med ingen kom åt att skjuta någon , Kjell W  var närmast men tyvärr gick skottet under älgen :-(

På lördagmorgonen tog vi reda på den älg vi fått och det gick ganska fort , vi var klara strax efter tio .
Nu väntar efterjakt under allhelgonahelgen . Hoppas det går lite bättre då .

Att sitta i stugan på kvällarna efter jakten med en brasa tänd i öppenspisen det är verkligen avkopplande för kropp och skäl . ser redan framemot nästa års jaktvecka .

        Gissnings tävling , vem e det här ??

Kommentarer
Postat av: Lena

Men gud!!! Det är ju julgranen från Tomteland!!!

2009-10-22 @ 08:35:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0