Mora Festivalen

Besökte Mora festivalen igårkväll . Tycker att det var sämre än tidigare år .
Det var en hel del bekant folk ute och det var trevligt på så vis men arrangemanget i sig borde kunnat bli mycket bättre !
Att sitta i öltätlet och dricka öl och prata med folk är isig trevligt men att ha en trubadur sittande i ett hörn och spela hela kvällen med några avbrott med inspelad musik är inte så underhållande . Nog för att han spelade populära låtar borde man kanske ha lite mer artister och en riktig scen med live spelningar .
Jaja man ska kanske inte klaga för mycket men hoppas det blir lite mer underhållning nästa år .

Cycklade ner runt halv nio och det var inte så mycket folk när jag kom ner men efter en promenad runt tivolit mötte jag femmen och p-a men respektive . Det slutade med att vi tre hamnade i tältet och damerna åkte hem .
Vi hade trevligt och några öl passerade ner i struparna och det snackades en hel del om allt möjligt .
Efter ett tag fick femmen ett telefonsamtal från frun och efter det försvann han !! Vet ej vart men han syntes inte mer på kvällen :-))
Vid halv två tiden åkte jag hem , då var det en hel del folk kvar men jag tyckte att det fick räcka för min del .

Sitter nu och funderar på om jag ska ta och cyckla ner och köpa en glass i solskenet eller om alla SM-tävlingarna på tv är roligare att titta på . De visar många udda tävlingar just nu eller vad sägs om dragkamp (sm-brons för brunnsbergs damer GRATTIS! ) ,eller modellflygplan ,segelflyg och bågskytte mm .

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0