kulstöterska på 100 m !!

Visst är idrottensvärld helt underbar .
Har precis sett Bolt jogga in som segrare i sitt 200 meters kval på strax över 20 sek ,och sen samtidigt läsa om Savannah Sanitoa från Amerikanska Samoa http://www.aftonbladet.se/sportbladet/friidrott/article5654250.ab .
Hon missade kvalet i kula och ställde då upp i 100 meter istället !!
Med sina 85 kg var hon den tyngsta deltagaren och hon är inte direkt byggd för att springa fort ,men jag tycker att det är strongt gjort att ställa upp . Ett tecken på att det inte alltid är viktigast att vinna .
Resultatet blev 14,23 sek på 100 meter , hon hade trots allt 2 st tjejer bakomsig i resultatlistan .

Har ingen aning om vilken tid jag skulle springa på och har ingen större lust att testa :-) 

Men jag är imponerad av att våga sticka ut så på ett VM och synas runt om i världen !! 

Kommentarer
Postat av: Mr Pink

Hon är mycket bättre än mig iaf....Själv gör jag nog 14,23 METER på sisådär 100 sekunder...;-)

2009-08-18 @ 22:05:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0