Lyckad bowling helg

Helgens bowlande blev inte riktigt vad jag trodde . Vi började i borlänge på lördag morgon med bilmetro cup, och resultatet var kanske inte nått man hopper högt över , på sex serier blev det 906 p (utan handikap) , tror jag hamnade på 4:e plats i våran start , har inte sett resultatlistan på alla deltagarna så jag får åtrekomma med det .
Kl 17.00 hade vi start i dagens andra tävling ,Trollslaget i orsa.
Här var det tre serier som gällde . Första serien lyckades jag med det mesta och det känndes nästan som käglorna ramlade av sig själva, den slutade med 214 p ! De två efterföljande serierna gick inte fullt lika bra men jag slutade på en väldigt bra poäng , 596 p . Nu tror jag inte att jag e riktigt så bra men det är ju kul när det lyckas vid rätt tillfälle !!!
Vid prisutdelningen  visade det sig att  jag slutade på andra plats i herrklassen med peter lind som vinnare , han hade 607 p .
Det ser ut som FK Match blir att räkna med även i årets upplaga av björnfighten då vi spelar i samma lag med kenneth lilja som tredje spelare !!!

Det har även hunnits med lite innebandy under helgen .

På lördagen såg jag herrarnas hemmapremiär och det såg ganska bra ut anfallsmässigt medan det finns lite mer att jobba på försvarsmässigt . Tyvärr fick de stryk med 6-4 ,då älvsjös målvakt var matchens stora vinnare han gjorde ibland räddningar som inte borde gå att genomföra . Hörde idag att Lasse Lundberg i herrlaget "bara" ska raka sig när de fått stryk så vi får hoppas att han ser ut som jultomten vid jul !!!

Damernas hemmapremiär spelades idag (söndag) och de spelade riktigt bra i två perioder , så långt hade inte karlstatöserna inte en chans men i tredje tappade våra tjejer lite och karlstad kröp närmare i målprotokollet men tillslut vann våra tjejjer matchen med 7-5 .
Kul att se nyförvärvet Amanda Larsson göra sitt första mål redan i sin andra elitmatch och vi får nog se många till framöver .

Vill bara avsluta med att ge jonas lax ett litet tips : Akta dig för damerna eller använd matchande ögonskugga till det andra ögat !!!  ;-))

Kommentarer
Postat av: Pink Angel

host host host ...

Verkar som att ni tar ut lite i förskott här :-O och det brukar aldrig sluta bra ;-) Glöm nu för guds skull inte bort Team LA :-D vi är verkligen laddade i år :-D i år är vi oslagbara :-P

2008-09-30 @ 19:14:55
Postat av: nicke

FK Match är nog inte mest kända för att vara allt för ödmjuka ! ;-)

Men om nu Team LA är så laddade så hoppas jag att vi inte möts i kvalet till björnfightenfinalen ,så ni också får vara med på den stora kvällen !!!

2008-09-30 @ 22:36:08
URL: http://nickesjostrom.blogg.se/
Postat av: Pink Angel

Vi är ALLTID med på den stora kvällen .... som tyvärr verkar bli mindre och mindre :(:(:( Vore trevligt om det blev ett RIKTIGT arrangemang någon gång :) men då lär jag väl få lov att ta det själv ;):D:D Ser iaf fram emot att få kliva högst upp på prispallen :P

2008-10-01 @ 21:51:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0