Domarfortbildning

Då har årets domarfortbildning klarats av .Den gick av stapeln i falun tillsammans med ett gäng kolegor i från gästrikland.  
Vi har haft genomgångar och tolkningar av regler och olika matchsituationer.Det har även diskuterats en del domarplaceringar vid olika spelsituationer . Även ett regeltest och biptest(konditionstest) har vi hunnigt med .
Helgen har varigt givande och rolig då vi även hade besök av en elitdommare, som berättade en del intressanta saker .

Regeltestet gick över förväntat då jag hade 19 av 20 rätt , nu hade kursledarna dock avslöjat lite vad vi borde läsa på lite extra, trots detta blev 9 av 22 inte godkända ( 17 av 20) .En person hade alla rätt STARKT JOBBAT CONNY!!!
Konditionstestet gick inte riktigt lika bra ,nivå 7 skulle klaras av men jag orkade inte mer än 6,5 . Borde kanske fundera på att börja röra på mig lite ;-o .

Nu har KAISMORA:s dam och herr lag premiärspelat . Herrarna vann borta mot Ersboda(umeå) med 4-3 och Damerna fick stryk borta mot Rönnby(västerås) med 6-3 .
Till helgen har båda lagen hemmapremiär då herrarna på lördag ter emor älvsjö kl 14.00 och Damerna möter karlstad på söndagen kl 14.00 . Det blir även en match i SSL mellan Järfälla och Balrog i UNIHOC ARENA på lördagen kl 17.00 !!

Tyvärr kan jag inte se matcherna på lördagen då jag ska spela bowling hela dagen , det börjar på morgonen i borlänge med Bilmetrocup och på eftermiddagen blir det Trollslaget i orsa med en efterföljande middag !!
Men på söndag finns jag givetvis i hallen och hejar fram damerna till den första (av många) segern i årets elitserie !!! 

Kommentarer
Postat av: Mr Pink

Kondis som en bridgelirare;-) Fast å andra sidan är man väl själv på en nivå som en död domherre....Bra att du matchar hårt i bowlingen:-) Har anmält mig till Trollslaget och förlorar jag den tävlingen så då kan man lika gärna tro på att Jesus återföds som John Pohlman....med skägg...........;-)



I´m in shape!:-)

2008-09-25 @ 18:10:15
URL: http://liljaskriver.blogg.se/
Postat av: Mr Pink

Grattis till andraplatsen, Nicke! Bra jobbat!

Själv fick jag inte chansen att vara med pga flyttad starttid och ingen information om detta:-( Menmen...kommer igen och nu får vi ta hem Björnfighten:-)

2008-09-28 @ 17:38:37
Postat av: Pink Angel

Det var ett jäkla tugg om fighten ;-)

Team LA blir inte någon lätt match om ni tror de :-P vi lägger oss inte i första taget .... Då ska erbjudnadet vara väldigt hett ;-) :-P :-D

2008-09-30 @ 19:22:16
Postat av: Pink Angel

Men grattis till andraplatsen :-D

2008-09-30 @ 19:24:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0