Älgjakt

Vill börja med att be om ursäkt för att jag inte skrivigt nått på länge, men jag har inte haft lust och ork att sätta mig ner och skriva på ett tag !!

Mycket har hänt sen senast jag skrev nått senast så allt kommer inte att synas .
Årets älgjakt är nu avslutad ,under den ordinarie veckan gick det inte riktigt som det var tänkt , vi fick en stor (vi har två i tilldelning) och två kalvar . Att vi fick två kalvar var riktigt bra då vi brukar ha problem med de små rackarna , men att vi "bara" fick en stor var inte riktigt så bra . Vad det beror på vet jag inte men om jag skulle våga mig på en ligen gissning så kan det nog vara så att hunden och hundföraren inte var på topp direkt . Den "vältränade" hunden var ganska trött på tisdagseftermiddagen och vi fick på onsdagen jaga älg med en tax !! Det var faktiskt riktigt spännande först ,innan jag fick reda på att den skällde på älgspår och inte älgar , men den drev även en älg som tyvärr gick in till grannlaget.
Nu avslutades årets jakt under allhelgonahelgen på söndagen då Christer sköt en älgko. Jag kunde tyvärr bara delta på lördagen då vi hade DM i innebandy på söndagen.

Nu till något helt annat .
Innebandysäsongen har börjat ta fart och så här långt har inte damerna tagit så många poäng som man kanske kunnat önska men det är mycket kvar av serien än och det är ingen katastrof i dagsläget ,men det är högtid att börja plocka poäng nu !!
Herrarna hag gått helt ok , poängen har trillat in trots att man tappat en del poäng i slutminuten av några matcher.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0