Vilken fisketur !

Åkte ner till sanda för att se om jag kunde fånga några abborrar innan fotbollen skulle börja .
Gick ner till sågen där jag tidigare sommrar fått en hel del fina fiskar , ställde mig på kanten mellan "sågdammen" och sjön , gjorde iordning bottenmetet och skickade ut det utan problem.
Sedan tog jag det andra spöt och satte på en liten gummifisk och började kasta med det ...DÅ ...helt plötsligt började jag bli attackerad av ett gäng fisktärnor , kändes som jag var med i en light version av filmen fåglarna , de kom flygande en och en från olika håll och dök ner mot huvudet , skrek till ett par meter från mig och girade undan en halv meter från huvudet  . Det gick verkligen inte att fiska där då man hela tiden försökte se var de kom ifrån för håll .
Bara att packa ihop och leta sig en annan plats .
Stannade till och provade vid "fyren" men det nappase inget där heller , troligt vis lite för tidigt på sommaren .
Gick ganska snart till bilen och la in ett spö för att sen gå ned till piren vid segelklubben för att kasta några kast.
Fick en riktig "krokodil" , gädda, på en si så där 20 cm och den återsattes med varlig hand .
Då man nu hade "klarat namnet" kunde jag åka hem och titta på fotbollen.

Angående fotbollsmatchen måste jag säga att turkarna var mycket bättre än jag trodde , samtidigt som tyskarna verkade lite tagna av stundens allvar .
Mitt tips gick nästan in då tyskarna gjorde tre mål och gick vidare   ;-)
Nog borde tyskarna ha fått en straff i början på andra halvlek, lahm blev väldigt bryskt behandlad på straffområdeslinjen men domaren valde att fria .
Nu blev dock lahm match vinnare till slut med ett mycket vackert mål.

Tyskarna imponerade verkligen inte i den här matchen så jag vågar mig på ett litet tips till ;-)
Det lag som vinner imorgon vinner EM , jag tror det blir ryssarna .

Kommentarer
Postat av: Lilja

Jadu Nicke.....Har du kollat frillan nåt på sistone? Kanske ligger någon gammal fågelmat där som tärnorna ville åt;-)

Lahm blev matchvinnare....Helt otroligt egentligen då jag tyckte han spelade en fullständigt genomusel match(aldrig sett honom så dålig).Turkarna spelade mycket positivt och inte hade jag protesterat om de fått vinna:-) Ikväll får vi se om Spanien håller för favorittrycket....och om Ryssland kan visa att det inte var en engångsföreteelse det som skedde mot Holland...Ska bli kul att se hursomhelst...

2008-06-26 @ 15:54:01
Postat av: Lilja

Fan Nicke! Tror du får lägga av med dina tips!;-)

2008-06-27 @ 17:35:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0