Midsommarhelgen

Då var midsommar helgen snart av klarad, den bjöd verkligen på varierat väder , ena stunden sken solen för att i nästa ösregna .


Fredagen började med några timmar på jobbet, vi hade öppet till 13.00.

Gick hem vi 12 tiden för att göra mig klar , när jag sen skulle gå ner igen hann jag inte mer än 100 m innan himlen öppnade sig och det var bara att lägga benen på ryggen och ta sig hem igen .Farsan fick hämta mig hemma istället ! ;-)


Nu väntade majstångsresningen , vi hade redan på torsdagkväll gjort färdigt rankorna (i kamp med alla knott) , det började med en promenad från "nordibyn" med den korta rankan , färden gick utan problem till tonerna från en fiol. Väl framme vid bygdegården lindade vi på den korta rankan och till ljudet av den närliggande åskan gick själva resandet av stången utan problem.


På kvällen fick jag skjuts till Hasse, han verkade vara lite trött men när jag väl fått liv i honom så tog vi några öl och tittade på en halvlek av matchen mellan Turkiet och Kroatien , en halvlek som var väldigt intetsägande och gav inte mycket .

Vi gick istället ner för backen till Dalman der det var fest i garaget. En trevlig tillställning !

Gott om dricka och trevligt sällskap. Min bror råkade vara lite frispråkig ,efter några öl , och "råkade" hamna i vägen för ett fat med glass och jordgubbar!!

 Som sagt en väldigt trevlig kväll som inte slutade förrän efter fyra på morgonen!!


Lördagen blev väldigt lugn, halva dagen spenderade jag på soffan mer eller mindre sovande :-) .

På eftermiddagen kom morsan , farsan och brorsan hit och vi grillade lite , en lugn kväll avslutades med en spännande fotbollsmatch mellan Holland och ryssland .


Avslutningsvis några ord om EM .

Mitt tips angående vilka som spelar final blev inte så lyckat nu när både Portugal och Holland nu har fått respass ut ur turneringen :-(  .

Nu borde jag kanske inte tippa mer , men jag är imponerad av vad ryssarna har visat så här långt och tror de kan fortsätta att överraska , men efter som mina tips verkar vara rena katastrofen så ...


Kommentarer
Postat av: Mr Pink

Nicke, det var väl inget tips så du behöver inte gräma dig;-) Du HOPPADES, skrev du, att finalen skulle spelas mellan nämnda lag:-) Ryssarna är riktigt bra, kan inte annat än att hålla med...Räknade med att de skulle "avslöja" Hollands svaga backlinje och det kan man väl säga att de lyckades med...Känner jag dig rätt nu då så håller du väl på spanjackerna ikväll:-) Själv jobbar jag in Toni och matchen och då stänker han nog in en 7-8 baljor;-)

2008-06-22 @ 16:40:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0