Helgsamanfattning

Nu är EM-fotbollen slut för den här gången, Spanien blev tillslut mästare och efter att ha beskådat finalen måste jag säga att det var en öppen och rolig match där Spanien vann rättvist, det trots att tyskarna hade några heta chanser på slutet.

En liten kommentar till mina tips, jag hade trots alla fel tippat att det laget som vann semifinalen mellan Spanien och Ryssland skulle vinna EM och det blev ju faktiskt så (även om jag trodde att ryssarna skulle vinna den!).


Nu till något helt annat .

I lördags var det majstångsresning i Fulåberg, det kom ganska många dit och det gick smärtfritt att få upp den!(bilder kommer senare)

Efter "resningen" blev det sedvanligt kaffe i ladan, lite senare på kvällen startades grillen och fäbolaget bjöd på korv, därefter grillade var och en sin köttbit och det blev gemensam middag i ladan. För underhållningen där stod en något överförfriskad duo i broder Magnus och Göran.

Det blev en del snapsvisor i lika många tonarter som personer som sjöng :-) , det bjöds även på lite allsång under kvällen.

Kvällen avslutades med den sedvanliga boulematchen mellan herrarna och damerna, vet ej resultatet i matchen då jag åkte hem efter "en halvlek", men då ledde herrarna!!

Vill även tillägga att knotten i år inte var riktigt lika illa som det brukar men den var nog så jävlig ändå!!


Söndagen tillbringade jag i båten och trollade efter "rymlingar" runt kassarna i björka, jag var inte den enda båten där, det snurrade 10-15 båtar runt och en del av dem fick man verkligen passa sig för, trollingbåtar med pulkor utan flaggor och mindre båtar som åkte lite som de själva tyckte!!

Trots det hände det inga incidenter.

Fisket gick ok, fick fyra regnbågar och tappade tre, det var lite knepigt att drilla, håva fisk och köra båten samtidigt (jag var själv i båten).

Lägger ut lite bilder senare.   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0