Yran

Igår onsdag debuterade jag som "knappförsäljare" på yran.
Jag och peter skulle gå tillsammans, peter fick ta hand om kassaväskan och själv förärades jag med en två meter lång skylt . Klockan 18.00 skulle musikanterna  "erövra"  gatorna i orsa , och då kom de första regndropparna .
Det regnet var inte så farligt och försvann ganska fort, och då började försäljningen ta lite fart , men säg den lycka som varar, efter en halvtimme kom nästa regnväder och det var värre och gatorna tömdes på en del folk som antingen hittade ett tillfälligt skydd eller åkte där ifrån. Vid sjutiden började det avta och vi började gå runt och sälja knappar igen.
Det gick lite trögt men vi sålde några knappar till och från. Det blet lite bättre fart när rälsbussen från mora anlände och det kom lite "nytt" folk .
Regnet slutade sedan att falla och solen visade sig igen, då började det bli lite mer folk efter gatorna igen och försäljningen tog fart. Såg en hel del bekanta personer, men de var inte allt fös sugna på att handla av oss.
"kändisar" från musikvärlden såg jag inte så mycket av , om det beror på mig eller att det inte var några där ska jag låta vara osagt !
Jag såg iallafall mer "innebandytjejjer" där än jag gjort på sommarträningarna , så jag tror att nästa sommar kör vi varje onsdag i orsa !!!
Vi avslutade våran försäljning runt halv tio.
Glada musikanter med en hel del publik

Robban och Peter pratar försäljningstaktik !!

Rälsbussen på väg hem till mora

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0