Trolling km på söndag

Trolling km på söndag . Tävlingen startar vid båthamnen i sanda ,tävlingstid 8-15 , vill någon ha gädda går det bra att komma ner till 15.00 och ta försig efter invägningen . Jag och roffe bildar ett mycket starkt team, som efter första km:et ligger lite knöligt till efter ett litet felbeslut , vi valde fel sjö ;-) .
Nu är det en ny tävling och nya förutsättningar ,det verkat bli ganska varmt och soligt på söndag så det blir till att ladda upp med en hel del vatten .
Vet inte riktigt hur vi ska lägga upp dagen men det kan nog bli lite djupriggsfiske med tanke på vädret .
Vi får väl se vad som händer , ska försöka lämna en rapport på söndagkvällen .

Har lovat att ställa upp på lag-DM i internationellt mete i orsa i början på augusti , återkommer om det längre fram .

På lördag är det Hela Mora surrar , KAISMORA ska sälja hamburgare och korv där och jag har fått den stora äran att vara ansvarig på lördagen , det kan nog bli en hel del jobb men det ska bli roligt tror jag . Det är damlaget som ska stå där och sälja så mitt  jobb blir att se till att skaer och ting flyter på och att det finns saker att sälja . Det verkar bli väldigt varmt så det kan nog gå åt en hel del läsk. Hoppas det blir mycket folk och att försäljningen blir lysande .



Kommentarer
Postat av: Stefan

Tjenare Nicke!

Kan tyvärr inte vara med det här KM et. Det vore ett bra rep, inför Siljansmästerskapet. Jag och Carola drar till Sorsele på flugfiske i morgon.



Får väl höra hur det går via telefon med team gråben och "småben".



Ni lär väl köra på ÖB-vobbler som sist. Jag skulle tro att det är rätt tänkt att gå på djupet. Det var 21.6 grader i vattnet i eftermiddags när vi gjorde en båttur in till Saxviken. Ingen vidare gäddtemp med andra ord.



Själv inväntar jag Siljansmästerskapet och sen räcker det ju med att vinna sista KMet för att ta hem KM. Usch vad kaxigt sagt. Man har ju inte rosat marknaden de senaste åren så det gäller att passa på att vara lite kaxig eller hur.



Skit fiske i helgen så hörs vi!

2008-07-25 @ 23:27:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0