Lite av varje

Mora marknad är nu över för den här gången. Årets resultat var något sämre än året innan , men det får anses som OK .
Vädret hjälpte inte direkt att öka försäljningen, minst en regnskur per dag är inte direkt det man önskar sig när man säljer träslöjd .
På lördagen kokm det ett åskväder men vi klarade oss ganska bra med tanke på att det varigt betydligt värre runt omkring oss, i vika slog blixten ner och det kom även en hel del hagel,även i vikarbyn kom det en ordentlig hagelskur.
Lite synd att det inte kommer fler personer från moratrakten på marknaden, tror att mer än hälften av besökarna var turister , för att marknaden ska kunna utökas och få ett större utbud måste moraborna visa att de vill att marknaden ska fortsätta !
Det kommer aldrig bli lika stor som rättviksmarknad men om de "knallar" som kommer hit tycker det är en bra marknad och värd att komma tillbaka till så sprids det och fler vill komma hit , så se till att marknaden även i fortsättningen blir kvar.

Ryssamästerskapet i mete avgjordes i helgen och årets tävling vanns av Thomas Böhlin (turistklassen) med mellan 8-9 Kg, var inte med själv så jag vet inte exakt vad han fick.Fisket var ,enligt raporter,ganska segt och vikterna var inte så höga.
I år vägde de in brax till full vikt igen vilket kansek gör att vikterna nästa år kommer att öka .
Hoppas man kan vara med nästa år , nu var det samtidigt som marknaden och jag fick lov att jobba.

Det var även trollingtävling i malung i helgen. Team vikaviken blev tvåa knappt slagen med ca ett halvkilo , de hade strax över 20 kg , har inte pratat med de själva så jag har inta mer uppgifter .

Nu ska jag gå till magnus för att min andra bror är där ,så jag ska och hälsa på lille oscar (min brorson) .

Imorrn ska jag till osra och sälja yraknappar så kom och köp knappar av mig då !!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0