I onsdags ...

I onsdags blev det en hel del båtåkande för min del.

Jag åkte ner till sanda och la i båten vid kvart i tio ,hade bestämt med cassi att vi skulle träffas kl 10.00 vid tingsnäsbadet,
själva iläggandet gick utan problem och jag åkte glad i hågen in till saxviken.
Såg inte en kotte någonstans, tittade på klockan som visade 9.55 , ringde cassi och undrade var de var någonstans och fick till svar att de hade ändrat tiden och han var precis på väg att ringa mig (suck) .
Bara att åka iland och dra upp båten igen.
Tog en sväng förbi jobbet och jobbade några timmar innan jag drog hem och käkade lite innan det var dax och göra ett nytt försök att "bada" konfirmanderna.
Åkte för andra gången ner och la i båten och tog sikte på tingsnäs.
Nu var de på plats, vi fäste ringarna och började köra. Körde lite försiktigt i början av åken för att mot slutet börja leta efter lite fler vågor att åka över :-) . När alla hade åkt var det inte många som INTE fått bada .Efter några timmar hade alla åkt och jag kunde återvända till jobbet .

     


När jag kom till jobbet fick jag veta att en gotlänska ringt , som jag lovat att följa med ut och trolla regnbåge med , hade hört av sig så det var bara att ladda båten med fiskegrejerna och åter dra ut på det blå.
Vi la i båten och tog sikte på fiskodlingen i björka, jag ,gotlänskan och hennes systerdotter (tror jag) .
Efter en båtfärd på ca 25 min var vi på plats och började lägga i wobblerna , det tog inte alltför lång tid innan vi fick det första nappet som efter lite vevande resulterade i att den första regnbågen låg i lådan .
Under första en och enhalv timmen nappade det ganska bra och vi fick 4 st .
Hon skulle ha fisk till ett bröllop lite senare i sommar .
Innan kvällen var över hade dom fått veva i en del fisk och var ganska nöjda , vi fick 7 regnbågar , 1 id och 1 abborre !
Kom hem igen vid elvasnåret på kvällen och sen var det bara att börja filea fiskarna, det gick ganska fort (trots alla myggor) och snatr hade de 7,5 kg regnbågs fileer att ta med och tillaga för bröllopet !!

Nu ska jag börja ladda inför morgondagens jobb i orsa under "Fiskets dag"  som är mellan 10 och 15  . Hoppas bara att vi har vädergudarna på vår sida .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0