En trevlig lördag

Gårdagen gick i tävlingarnas tecken .

Roffe hämtade mig vid halv tio för en förd upp till rädsjön (grönklitt) , där hade ovansiljans sfk sin årliga avslutning med lite tävlingar, mat, prisutdelningar och fiske .
Första grenen var luftgevärsskytte och det lyckades jag bra med då jag hade högsta poängen med 24p av 30 möjliga .
Därefter blev det  pilskytte med blåsrör  och i den grenen  blåste  jag bort  mina vinstchanser  :-( . bara 20 av 50 .
Sista grenen bestod i att katsa prick med ett kastspö och ett bottensänke. Resultatet för min del blev 2av 9 .
Resultat och bilder finns på ovansiljans blogg .

Efter några hamburgare och prisutdelningar blev det regnbågsfiske . Jag fiskade inte men rolf lånade ett spö och lyckade fånga en innan vi åkte vidare.
 

Efter att vi hämtat jörgen styrde vi mot stackmora och "arenan"  för  att  kämpa om  Matchkampstiteln  i fem olika  grenar  rellaterade till fiske .
Tre grenar är stående , kast med feeder , "mäskning" på tretton meter med träklot och slangbällsskytte.
Två nya grenar för i år var kast med keepnet och blyning av flöten .


Efter en hård kamp stog peter som slutsegrare . GRATTIS !!


Mer bilder och och resultat finns på liljas blogg .

Kvällen avslutades i bowlinghallen med ett km i bowling där roffe tillslut stog som slutsegrare . Själv spelade jag inte så bra ,tyvärr, då jag hade inför sista rutan chansen att vinna ,missade jag spärren och slutade på en tredje plats . Vet int

e vad det beror på men jag får väl skylla på de öl som redan intagits ;-)
Hela resultatlistan hittar ni på liljas blogg .

GRATTIS ROFFE !!!   

Kvällen avslutades med en god middag i hallen .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0