En hel helgs fiske

Då var det dax att skriva lite igen , har legat lite på latsidan när det gäller skrivandet nu .

I lördags var jag med på FK Match KM , har inte varigt med på dessa på några år så det var väl på tiden !
Det var två deltävlingar inplanerade i oreälven och lottningen till den första sträckan var kl 8.00 .
Fick en plats ganska långt uppströms vilket visade sig vara fel ände på sträckan då de högsta vikterna kom upp nerströms.
Det tog ganska lång tid innan jag fick den första fisken och det blev inte många fiskar för mig på den första sträckan .
Det hela slutade med en åttonde och sista plats.

Mellan tävlingarna blev det snabblunch , den bestod av kokta med bröd :-)

Andra tävlingen hamnade jag på en kantplats nerströms , det började lovande då jag inte ens hann ut med TP spöt innan jag fick första fisken . Visserligen ingen stor fisk men nollan var spräckt . Det nappade ganska ofta men det var inga stora fiskar, men på kantplatsen uppströms nappade det desto bättre då segraren satt där . jag slutade på en 6:e plats och totalt på km:et blev det en 7:e plats . Resultaten hittar ni på kenneth liljas blogg .

På söndagen genomförde ovansiljan sitt dragroddskm med start vid vikabadplats . Tyvärr blev det bara tre lag med , vet inte vad det beror på att det inte kom fler till start och vi fär väl se om det är någon ide att förtsätta med detta km i framtiden .
Jag och rolf bildade ett lag och vårat fiske var väldigt trögt , det tog mer än 5 timmar innan vi lyckades få en liten gädda , som vid invägningen skulle visa sig väga 1330 gr och det räckte till en hedrande tredje plats ;-)
tvåa blev göte och weine som hade hela 1450 gr , och segrare blev jörgen och laxen med 3100 gr . GRATTIS !!

Ser nu fram emot helgens trollingtävling i nusnäs , där vi fiskar två dagar och räknar sammanlagda vikten  för båda dagarna .
Jag och rolf bildar ett hett team då vi är regerande siljansmästare efter vår  vinst från förra året !!
Vi har kanske inte rosat marknaden på de tävlingar vi fiskat hittils men någon gång måste det ju släppa och förhoppningsvis blir det till helgen .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0