Lag DM Internationellt mete

Idag har lag DM i internationellt mete gått av stapeln i oreälv (orsa) .
Jag fick en förfrågan av roffe i förra veckan och jag tackade ja .
Då var det klart med alla fyra i laget , men ett återbud gjorde att det var ovisst in i det sista om vi skulle få ihop ett lag .Det ordnade sig på fredagen då  börje  jernberg ställde upp med kort varsel.

Fredagkvällen tillbringades nere i källaren för att försöka hitta alla prylar , plocka fram mäsk och kolla att jag har det jag behöver för ett fiskepass.
På lördagmorgon packade jag bilen med alla spön, hinkar,mäsk och allt annat som jag tagit fram .
Kom till orsa kvart i tio och träffade alla andra fiskare som samlats där, vi var sex lar med fyra i varje lag.Anmälan var fram till tio och vi var redan anmälda när jag kom. Började att blanda mitt mäsk med vatten , det gick ganska fort och jag var klar efter ca tjugo minuter.
Lottningen började strax före elva , roffe drog våran lott och vi hamnade på pegg nr 1 på A,B och C sektionen börje på A ,jag på B och roffe på C . Göte drog sin lott på D sektionen och han drog pegg nr 6 .
Sen var det bara att inta sin plats och börja iordningställa allt .
Plockade upp Take a Part spöt med två toppar, med längden 11,5 m , ett 7 m spö och ett bottenmete. Fick lov att låna en rulle av rolf då jag glömmt att kolla linan på min rulle . sedan skulle mitt keepnet ner i ån och parasollet skulle på plats, dock inte för att skydda mot solen ;-) . 
Fem minuter i ett började vi mäska, jag la i 6-7 bollar på TP och 8-9  mindre bollar på bottenmetet .  Kl  ett  började vi fiska .
Det var ganska segt fiske och och jag provade först med TP innan jag testade bottenmetet , inget verkade fungera .
efter en halv timme lyckades jag fånga en abborre med TP , en riktig baddare.
Fisket fortsatte därefter som det hade börjat , dvs inte ett liv .
Regnet började komma strax efter vi började fiska , ett stilla och fint regn som ibland okade i styrka.
Jag vet inte vilket som var sämst  , vädret eller fisket , tror det var ganska lika .
När sedan Kl närmade sig fem och tävlingets slut hade abborren i mitt keepnet inte fått något sällskap .
Efter invägningen visade det sig att abborren vägde 120 gr och det blev en femte plats på sektionen .
Sektion B var för dagen den sämsta och peter lindh vann den på 2760 gr medan tvåan endast hade 440 gr , det var trots allt ganska jämt på sektionen bortsett från peter .
Efter invägningen var det bara att skyffla in alla våta saket i bilen , märkte på slutet av tävlingen att parasollet läckte i  toppen och det doppade ner på ryggen ;-(
När vi sammlades  igen visade det sig att  vi inte hade med medaljstriden alls att göra . Älvkroken vann före FK Match lag 1 med mats lilja ,peter lindh, kenneth lilja och jörgen storm .
Vi slutade på en femte plats totalt  .resultaten finns på kenneth liljas blogg !!!
Efter en långdag där fisket var lika dåligt som vädret ska det bli skönt att krypa ner mellan lakanen och sova !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0